Saturday 12 November 2011

LAPORAN PROGRAM

LAPORAN PROGRAM MOTIVASI PSIKOLOGI 2011 


TARIKH   :27 JUN 2011 
HARI       : ISNIN 
TEMPAT : DEWAN MAJLIS PERBANDARAN SEREMBAN 
SASARAN : 52 ORANG MURID TAHUN 6 
GURU PENGIRING :EN.G.KANNAN (GURU BIMBINGAN DAN KAUNSELING) 
                             :CIK.L.LETHUMEY(GPK KOKURIKULUM) 
                             :PN.ANBARASI (GURU DISPLIN) 
Program motivasi psikologi ini diadakan seperti di atas. Program ini merupakan anjuran badan swasta iaitu oleh Persatuan Kumba Muni Sanmarkam .Sekolah kita dipelawa menyertai program ini.Program ini juga mendapat sambutan hebat daripada semua sekolah khususnya murid-murid india.Pelajar –pelajar dari sekolah menengah juga turut serta dalam program ini. Seramai 52 orang murid sekolah kita mengambil bahagian dalam motivasi ini.Rombongan bertolak pada pukul 2.00 ptg dan sampai di destinasi pada pukul 2.45 ptg. 
Apabila kami masuk ke dewan didapati Dewan MPS penuh dengan peserta. Seramai 2000 orang peserta menghadirkan dri ke motivasi ini.Profesor Dr.Kadeer Ibrahim A.R menyampaikan ceramahnya.Antara pengisian program ceramah ialah cara-cara meningkatkatkan keberkesanan otak kita di samping meningkatkan daya ingatan.Beliau juga menekanan kaedah belajar yang mantap .Beliau juga menekan kaitan antara ulangkaji dan ingatan. 
Beliau juga meneroka minda pelajar melalui berkata –kata motivasi yang meninggikan estim diri murid. Minum petang di sediakan kepada semua peserta. Program ini tamat pada pukul 5.30ptg. 


KELEBIHAN 

Pengisian ceramah yang mantap dan baik 
-Membantu murid memotivasikan diri ke tahap yang sempurna. 
-Mendapat tips –tips belajar berkesan. 
-kaedah meningkatkan memori 
-Mudah di fahami dan sangat jelas. 
-Layanan yang baik. 
-Makanan disediakan secara percuma/yuran percuma 



KELEMAHAN 
-Masa balik keselamatan dan pengawalan murid menjadi sukar apabila melintas jalan raya kerana kekurangan guru pengiring . 
Keseluruhanya ceramah motivasi ini berjalan lancar dan memberi manfaat sepenuh ke arah perkembangan akademik murid cemerlang.Diharapkan program ini diteruskan pada masa akan datang. 

1 comment:

  1. I WISH MY CONGRATULATIONS TO THE CAUNSELING UNIT OF SJKT BANDAR SPRINGHILL FOR INOVATING THEIR FISRT BLOG TO REDEEM THE ABILITY OF STUDENTS. MAY THIS KIND OF EFFICIENCY CONTINUES.

    ReplyDelete